banner

Mitől működik jól egy banner?

Íme néhány hasznos tanács a mitől jó egy banner:

Célközönség meghatározása

target

Az egyik legfontosabb dolog a marketing területén, hogy meghatározzuk a célközönséget, ezt tehetjük, nem, életkor, végzettség alapján, de nagyon fontos, hogy meghatározzuk a tevékenységüket, milyen terület érdekli őket, melyik szegmensben fordulnak elő, milyen problémáik vannak, mi az ami érdekelheti Őket.

Banner anatómia

banner-size

Fontosak a méretek. A célközönség meghatározásánál figyelembe kell venni hogy milyen eszközöket használnak, mobilt, tabletet, vagy hagyományos számítógépet. Ennek megfelelően kell kiválasztani a banner méreteket.

file-sizes

A fájl méretével is számolni kell, hiszen a Google Adwords Dislay halózatán használatos bannerek mérete is maximalizálva van 150 KB -ban. Nem mindegy a fájl kiterjesztése, A flash formátumokat az Apple termékek nem mutatják, illetve egyre több internetes böngésző tiltja. A megfelelő alternatíva a HTML5 rendszer, mely minden platformon megjelenik, úgy ahogy terveztük.

animated

Az animált banner felé is rendkívül sok követelmény van, az egyik ilyen, hogy az animáció nem tarthat tovább 30 másodpercnél, illetve egyes animációk ismétlődhetnek.

content-requirements

A tartalomban csak éles és tökéletes képet érdemes elhelyezni, a homályos, pixeles kép rossz érzést kelt a felhasználóban. Amikor valaki ránéz a hirdetésre, akkor tudnia kell, hogy az hirdetés, el kell különüljön a weboldaltól. Kerülni kell a rendszerüzenethez hasonló megtévesztő jellegű hirdetéseket. A hirdetésnek egy olyan oldalra kell, hogy mutasson ami releváns a bannerral, nem szabad 404-es oldalra, vagy félkész oldalra mutatnia. A weboldalnak a törvényi előírásoknak meg kell, hogy feleljen, így az adatvédelmi törvényeknek, valamint a törvényben előírt felhasználási feltételeket kell tartalmaznia. A Google Adwords sok olyan tartalmi előírása van, ami miatt elutasíthatja a hirdetés megjelenítését.

Banner anatómia

contrast

Miből áll egy banner, szövegből, képből, alapszínből. Próbáljuk úgy tervezni bannereinket, hogy a kontrasztot használva a felhasználó meg tudja különböztetni az elemeket egymástól, és az információk között különbséget tudjon tenni. A kontrasztot különböző módon létrehozhatunk a hirdetésben, használjunk különböző színeket, méretet, betűtípust.

repetition

Ismétles vagy egyenletesség segít összhangba hozni a banner egységét. Ez számos formában jelenhet meg: használja ugyanazt a betűtípust, betűméretet, azonos kontraszt, szín, grafikai elem (gömb, háromszög, stb.).

alignment

A banneren lévő grafikai elemek véletlenszerű elhelyezése a felhasználóban hanyag és szakszerűtlenség érzését okozhatja. Törekedni kell, hogy egy szöveget középre igazítottunk, akkor az ugyanolyan színnel és mérettel írt szöveg ugyanazt a tördelési igazítást hordozza. Ezáltal a hirdetésünk letisztult és egységes lesz, a felhasználóban pedig egy rendezettségi érzés fog kialakulni.

Hirdetés látványa

choose-high-quality-images

Egy képet agyunk 60 000 szer gyorsabban tud feldolgozni, mint egy szöveget. Használjunk jó minőségű releváns képet. A képnek tükröznie kell a célközönséggel való viszonyt, törekedjünk boldog emberek legyenek a hirdetéseinkben.

proximity

Nem szabad elfelejteni, hogy egy hirdetés egyben márkaismertség növelése is egyben. Azért a termék vagy cég logot a megfelelő helyen helyezzük el, illetve a cég színére is tekintettel kell lenni.

Hirdetési ajánlat

what-is-a-value-proposition

Törekedjünk arra, hirdetésünk tartalmazzon egy ajánlatot. A hirdetést látó felhasználóban pedig a következő kérdések fogalmazódnak meg: Szükségem van-e rá? Miért vegyem meg? Ezek azok az izgalmas kérdések amelyeket meg kell neki válaszolni, hogy nyitott legyen a szolgáltatásunkra vagy a termékünkre. A hirdetésben el kell mondani röviden és világosan, hogy mivel foglalkozik, és a termék hogyan oldja meg a problémájukat, és emeli a komfortérzésüket. A hirdetésünknek mindig figyelemfelhívónak és kattintásra ösztönzőnek kell lennie, hiszen egy vásárlási folyamat legelső részénél tartunk.

Cselekvésre való ösztönzés

what-you-should-never-ever-do

A felhasználó látja a hirdetést, de ha látja az ajánlatot, nem biztos, hogy kattintani fog a hirdetésre. Ezért – egy számára- kedvező ajánlat esetén mondjuk, meg neki mit tegyen.

A kattintson ide, a tovább vagy az információ, jól hangzik, de lehet fokozni, hogy konkrétan mit tegyen a honlapunkon, hiszen a banner elsődleges célja, hogy bevonzza az embereket. Van esetleg egy nyereményjátékunk, akkor írjuk ki, hogy vegyen reszt, vagy nyerje meg, webáruház esetén, vegye meg vagy rendeljen most, utazás esetén foglaljon most.

tap-512

Az utolsó mondatban volt egy sürgősségi jelzés a most. Fontos kiemelni, hogy mi azt szeretnénk, hogy ne maradjon le senki az ajánlatról, ezért egy picit sürgetjük a felhasználót. A sürgetéssel nagyon óvatosan kell bánni, mert, egy olyan felhasználó, aki még a gondolkodási szakaszban van, elriaszthat egy hasonló hirdetés.

Nézzünk egy konkrét példát, 20% kedvezmény, vedd meg most vagy 20% kedvezmény a hétvégéig, melyik a szimpatikusabb?

Meggyőzés elve

social-proof

Hogyan tudjuk a felhasználókat meggyőzni, hogy a mi termékünkre vagy szolgáltatásunkra van szüksége?

Van egy nagyon egyszerű módszer: mások is használják, vagy több mint ezer elégedett ügyfél, celebek használják. Az emberek reakciója a következő: ami másnak is használ, az nekem is beválik.

A meggyőzés egy másik példája, hogy értéket teremtünk termékünknek. Mitől értékes a mi termékünk? Például kevés van belőle: már csak egy karton van

authority

Egy másik eset, amikor egy hatóság által bevizsgált termékről van szó, vagy egy szaklap tesztelte. Az emberek igenis adnak az adott szakma szavára, ami által számukra értékes lesz a termék.

Egy más típusú meggyőzés az ingyenes termékminta, vagy esetleg ajándék. A leendő vásárlóban ilyenkor egy olyan érzés alakul ki, mely azt sugallja, hogy a hirdető terméke meggyőző, és fontos számára a vásárló, hiszen még ajándékot is kap – kölcsönösség jegyében.

Kérdése van? Írjon emailt vagy hívjon fel!